SEAT har Sveriges nöjdaste bilägare, enligt Sifos senaste undersökning. SEAT hamnar på första plats i konsumentundersökningen om vilket bilmärke som har nöjdast kunder.
95% av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8-10, en nöjdhetsgrad som tar märket högst upp på listan, följt av Mercedes och BMW.För första gången står SEAT som vinnare i konsumentundersökningen om vilket bilmärke som har de nöjdaste kunderna. I undersökningen har över 1000 bilägare betygsatt sina bilar på en skala från 1 till 10, där 10 representerar högsta nöjdhet. 95 procent av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8 och 10 vilket är en imponerande nöjdhetsgrad.
Nöjdaste bilägarna i Sverige
Andel (%) som gett sin bil betyget 8-10 på en 10-gradig skala, där 10 är bäst. Tidigare placering inom parentes.
1. (16) Seat | 95 % |
2. (13) Mercedes | 94 % |
3. (6) BMW | 88 % |
4. (17) Nissan | 87 % |
5. (5) Volvo | 84 % |
6. (10) Hyundai | 83 % |
7. (12) Mazda | 81 % |
8. (14) Volkswagen | 78 % |
9. (3) Toyota | 78 % |
10. (4) Skoda | 78 % |
11. (1) Subaru | 77 % |
12. (2) Kia | 76 % |
13. (20) Peugeot | 72 % |
14. (24) Opel | 72 % |
15. (15) Saab | 71 % |
16. (9) Audi | 70 % |
17. (21) Renault | 70 % |
18. (22) Ford | 67 % |
19. (19) Citroën | 62 % |