Nu har Opel presenterat sin nya logotyp – en ny tolkning av bilmärkets ikoniska blixt-emblem ”the Blitz”. Under 2024 kommer logotypen att börja pryda nya modeller.
Opels nya emblem är en del av varumärkets nya inriktning och designfilosofi. Opels blixt-logotyp också en ideal symbol för bilmärkets elektrifiering.
– Vår Opelblixt är mer relevant än någonsin och symboliserar vår dedikation till att demokratisera innovation och mobilitet, samtidigt som den också framför vårt åtagande att bli ett helt elektriskt bilmärke under 2028. Redan i år kommer vi att ha 15 elektrifierade modeller i vårt utbud och vi kan stolt säga att Opel är elektriskt, sa Opels vd, Florian Huettl, i ett uttalande.
Ett ny modernare blixt
Som logotyp är Opels blixt en ikon och symbol för bilmärkets filosofi. Ända sedan 60-talet har den prytt modeller och nu blir den lite mer vågad och stilren, med en modern formgivning där blixten skär igenom ringen.
Modeller från 2024
Opels nya logotyp kommer succesivt att bli en del av nya modeller under 2024. Men redan i år kommer den att spela en roll under motormässan IAA Mobility där Opels vd Florian Huettl, utlovar en spännande överraskning.
– IAA Mobility är en av världens största bilutställningar och därför en perfekt plats för oss att introducera vår nya blixt. Vi har också en överraskning till besökarna som kommer till München, säger Opels vd, Florian Huettl.