SEAT har Sveriges nöjdaste bilägare, enligt Sifos senaste undersökning. SEAT hamnar på första plats i konsumentundersökningen om vilket bilmärke som har nöjdast kunder.

95% av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8-10, en nöjdhetsgrad som tar märket högst upp på listan, följt av Mercedes och BMW.För första gången står SEAT som vinnare i konsumentundersökningen om vilket bilmärke som har de nöjdaste kunderna. I undersökningen har över 1000 bilägare betygsatt sina bilar på en skala från 1 till 10, där 10 representerar högsta nöjdhet. 95 procent av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8 och 10 vilket är en imponerande nöjdhetsgrad.

Nöjdaste bilägarna i Sverige
Andel (%) som gett sin bil betyget 8-10 på en 10-gradig skala, där 10 är bäst. Tidigare placering inom parentes.

 

1. (16) Seat 95 %
2. (13) Mercedes 94 %
3. (6) BMW 88 %
4. (17) Nissan 87 %
5. (5) Volvo 84 %
6. (10) Hyundai 83 %
7. (12) Mazda 81 %
8. (14) Volkswagen 78 %
9. (3) Toyota 78 %
10. (4) Skoda 78 %
11. (1) Subaru 77 %
12. (2) Kia 76 %
13. (20) Peugeot 72 %
14. (24) Opel 72 %
15. (15) Saab 71 %
16. (9) Audi 70 %
17. (21) Renault 70 %
18. (22) Ford 67 %
19. (19) Citroën 62 %