För 10 år sedan introducerades varumärket INGO på den svenska och danska drivmedelsmarknaden. Nu firar kedjan, som tidigare opererade under varumärket JET, 10 år av låga priser. Startskottet för firandet går på lördagen den 27 april när INGO bjuder in till kalas på alla sina stationer.

Det var i april 2014 som omskyltningen av 140 JET-stationer i Sverige och 70 JET-stationer i Danmark påbörjades och de första INGO-stationerna såg dagens ljus. Med ett tydligt koncept och filosofin att ingen ska behöva betala mer än nödvändigt för att tanka sin bil har varumärket nått stor framgång. Idag erbjuder INGO ett nätverk av automatstationer på totalt 500 platser i Sverige och Danmark.

– Jag är otroligt stolt över den resa vi har gjort sedan varumärket INGO lanserades för 10 år sedan. Sedan dess har vi mer än fördubblat vårt nätverk av automatstationer för drivmedel och dessutom lanserat ett eget koncept för biltvätt. Men framför allt är jag glad att vi erbjuder precis det kunderna vill ha, en snabb och enkel tankupplevelse till ett lågt pris. Jag ser fram emot att fira vårt 10-årsjubileum tillsammans med våra kunder under hela året, säger Erika Johansson, vd på INGO.

INGOs 10-årsfirande börjar i april och pågår under hela året. Kunderna kan se fram emot festligheter på stationerna och i samband med andra evenemang samt tävlingar och erbjudanden i INGO-appen.